Plezanje in alpinizem
Vsi alpinistični odseki

AK Ravne - Igličeva smer V+/IV, 350m, Mala Rinka

V nedeljo sva z Leonom plezala Igličevo. Ne pri dostupu, ne pri plezanju, kaj šele pri sestopu se nama ni prav nič mudilo. Tako sva v smeri v zmernem tempu lepo napredovala proti vrhu. Smer je ponudila vse vrste plezanja od previsa, plat, do krušljivega šodra. Zraven naju je plezala še ena naveza (d[...]

PD Ljubljana Matica - Osnove planinstva

Priročnik Osnove planinstva je namenjen vsem, ki želijo izvedeti čim več o gorah in ki šele spoznavajo gorski svet. V pomoč je lahko tudi pedagoškim delavcem v vrtcih, šolah in zavodih oziroma vsem, ki se ukvarjajo z mladimi. Z gorami povezane teme so predstavljene v dvajsetih poglavjih in razdeljen[...]

AK Ravne - Gorsko-poletne avanture

Minilo je že kar nekaj časa odkar sem nazadnje napisala članek, nekdo mi je enkrat rekel, da je dobra novica le sveža novica. Kljub temu, mislim da je prav, da nekatere zgodbe ostanejo deviške, zapisane le v našem spominu, ali pa na kosu papirja. Veliko teh se je v preteklem mesecu zgodilo. Mogoče s[...]

AK Ravne - Vse najlepše – plezarija nad Okrešljem

Zapisal Leon Kašnik: Po Novi centralni smeri v Veliki babi v četrtek, sem se odločil za plezalno obarvan vikend in sicer v soboto z Edijem v Direktni smeri v Štajerski rinki in v nedeljo z Grego v Igličevi smeri v Mali rinki. Sobota: Z Edijem sva se podala na pot iz Prevalj proti Solčavi ob […[...]

AK Ravne - Košutnikov (ali Košutin?) turn

Najbrž bi morala malce raziskati, ampak ta trenutek nimam časa za to, zato upam, da bo kak komentator pojasnil, kar me bega. Imamo Tolsto Košuto in greben Košute, turn je pa Košutnikov namesto Košutin. Zakaj? No, bistvo te objave je ‘poročilo’ o navalu Korošic z dvema Korošcema v Košutni[...]

AO Jesenice - Zadnjiški Ozebnik, Košutnikov turn

V petek zvečer sem poklica Grega, kakšne ima kaj plane za soboto. Pove mi, da gre v nočno, za naslednji dan pa ima že nekaj kandidatov za plezanje na Vršiču. V izogib gneči in soncu, mu predlagam obisk senčne stene … Beri naprej → The post Zadnjiški Ozebnik, Košutnikov turn first appeare[...]

Šaleški AO - S KOLESI PO MEJAH SLOVENIJE

Dva naša veterana, himalajca in gorska reševalca, Ivč in Hans, sta junija opravila krog s kolesi po mejah Slovenije, v enem zamahu in brez supporta. Začela sta 11. junija v Labotu (Lavamündu), kjer sta turo po 10. dneh, 14. urah… Preberi več →[...]

FreeApproved - NŠG: Spominska Srečku Rihterju (VI-/V+, A0, 300m)

Danes sva z Lukom plezala v Nad Šitom Glavi. Smer odlikuje precej konstanta plezarija in zelo solidna skala. V smeri je sicer precej klinov, vseeno pa je en komplet frendov več kot dobrodošel. Orientacija se nama je zdela dokaj enostavna in logična, razen povsem na vrhu, kjer sva zgrešila prečko v d[...]

AK Vertikala - Ferdo prmejduš

u lužo boš stopu! Tako se je začel dopust s Špelo iz AO TAM.   Sredino jutro sva izkoristili na Vršiču. Imeli sva to čast, da sva v družbi avtorjev smeri splezali Intenzivko in Bitko. Smeri sta zelo lepi in zgledno navrtani. Debelim kapljam sva za las pobegnili in se v dežju odpeljali proti pog[...]

AK Vertikala - Nad Martuljkom

Zlati stolpovi zapadne Evrope, kupole bele.  – Bi se glasil uvod Srečka Kosovela. »Priporočamo jo vsem«, je dejal Igor Mezgec. »Mali Oltar  je oaza čvrste skale in uživaškega plezanja sredi rdečih, krušljivih sten, ki prevladujejo nad krnico Za Akom«, pravi Mihelič. »Same kible.« – Matija Iler[...]

FreeApproved - Skuta: Cvetje v jeseni+Na svoji zemlji (6b+, 250m)

Preteklo soboto sva se z Nejcem mudila v Skuti. Dobre dve uri dostopa čez Gamsov skret in znašla sva se pod monolitno steno, ki naju je čakala. Plezala sva kombinacijo dveh smeri; Cvetje v jeseni in Na svoji zemlji. Skala je neverjetno dobra. Smeri sta navrtani, vendar bistveno bolj skopo kot v plez[...]

Šaleški AO - NEDELJA NA JEZERSKEM

Po dveh urah vijuganja na cesti smo prispeli v občino Jezersko in se usmerili proti Velikem vrhu. Zbrali smo se na parkirišču pod zahodno steno in se tam razdelili po navezah. Lotili smo se kratkega dostopa do smeri, kjer so… Preberi več →[...]

AK Ravne - Nova centralna v Veliki Babi IV+ (700m)

Četrtek a.k.a za pir damo tistemu, ki si je izmislil lanski dopust. Zaradi nestanovitne popoldanske napovedi, smo ob 8.00 zjutraj že pričeli s plezanjem. Plezali smo v dveh navezah (Grega – Leon) in (Uroš – Janez). Za celotno smer smo porabili pet ur. Smer je bila po vsej dolžini popolnoma suha, kar[...]

PD Ljubljana Matica - Po poteh XIV. divizije

Planinsko-zgodovinski vodnik Po poteh XIV. divizije, je posebnost. V njem so opisane poti in dostopi, ki so jih prehodili partizani na zgodovinskem pohodu. Poleg pohodniških in planinskih informacij vsebuje tudi zgodovinska dejstva in resnične zgodbe, zato bomo kraje in vrhove doživeli drugače kot b[...]

AO Ajdovščina - Plezalni vikend

Za vikend napovedujejo lepo vreme. Super zaključek vremensko bolj muhastega tedna. Sonček je očitno zadišal tudi ostalim, saj so se naveze prav hitro sestavile. V nedeljo na Vršič! Ravno, ko ramišljam kam pa v soboto, prispe mail. “Bi šel kdo jutri kaj v hribe plezat?”, napiše Sašo. Hitro se pofočka[...]

AO Ajdovščina - Klarina smer v Malem Bavškem Grintovcu

Ker sem na frikotu videl da je nekdo plezal v vzhodni steni Malega Bavškega Grintavca sem si rekel to je sigureno ze lepo kopno zato je treba otvoriti sezono skale. Prvi dan četrtek 2.6.2022 z prijateljem Jakcom se dogovirva okviren štart okol 18ih seveda se zamakne na 19 po pwti nabaviva še kruh da[...]

AO Nova Gorica - Sobotna v Planjavi, V+/IV+, 210m

Z Natašo sva se po nekaj letih ponovno navezala na vrv. Tokrat sva se odpravila v Planjavo, pridružili pa so se nama še Iza, Erik in Jan. Moje večkratno odlašanje z nakupom vinjete se je končno končalo v nedeljo zjutraj, ko je bilo treba nekako priti do Razdrtega, kjer se … Nadaljuj z bran[...]

AO Nova Gorica - Drugi tabor Alpinistične šole 2021/2022

Minuli vikend je potekal še drugi tabor v okviru alpinistične šole, ki se je zaključila to pomlad. V soboto zgodaj zjutraj smo iz Nove Gorice odrinili Jana, Marko, Aleks in moja malenkost s štirimi svežimi pripravniki, Cicilia, Miha, Jan in Rok. Plan je bil, da dva dni preživimo v dolini … [...]

AO Nova Gorica - Poravnava starih računov…

Leta 2007 sva z Rokom Mavričem kot mlada pripravnika prvič vstopila sama v resno smer, Kovinarsko V+/IV-V 450m v Veliki mojstrovki. Polna sama sebe sva najprej pričela plezati v napačni steni nekje na polovici dostopa. Tam je nastala tudi legenda o smeri pri macesnu katera še danes nasmeji člane ods[...]

Šaleški AO - Nova Centralna

Smer je bila na mojem seznamu želja že kakšni dve leti. Ta nedelja je obetala dobro vreme in dolg dan, ravno prav za pot na Jezersko. Za dostop sva izbrala lovsko pot proti “Vadinam”, nato pa od rumene pike malo… Preberi več →[...]